Alla inlägg den 31 december 2013

Av Frida Johansson - 31 december 2013 05:17

Mumbai staden i kaos, massor med människor, tutande bilar, rika och fattiga.

Gårdagen spenderade vi till endel välbehövlig sömn.

Vi skulle också passa på att kolla in området vi bor i Colaba.

Här finns gatway of india och taj mahal palace.

De är inte så märkvärdiga i sej, men är man ändå här så kan man ju passa på.

Vi virrade oss runt ute en stund, trängsel och endel bajs på gatan får man ju passa sej för.


Vi kom efter en bits promenad genom en varierad stadsbild av lyx hus och slum till strandpromenaden där man ser Gatway of india. Fram till detta var vi förvånade av att indierna inte brydde sej om oss.

Kanske va det min lite spontana klädsel av t-shirt och alladinbyxor som gjorde det.


Men någonstans här pockade jag upp min kamera.

Jag tog några foton längs "strandpromenaden" och ser framför mej en man som fått syn på oss och visslar upp en cobra han har i en låda framför sej...Därmed var promenade slut, detta är det närmaste jag kom gatway of india(O:

Jag skyndade mej lite illamående och med hjärtklappning över gatan och bort från turismen igen.

Det var en orm för mycket för dagen.


Vi passade på att gå igen den såkallade fasionstreet och se det indiska utbudet av kläder.

Det blir nog inhandling av ett sådant plagg idag för att undvika eventuella ormtjusare.


På kvällen intog vi en stor och rejäl måltid av den himmelskt goda indiska maten.

Det va naan, kyckling fylld med ost, kul raita med puffat bröd i och en massa annat.

2 liter vatten och en cola gick åt för att svalka tungan mellan tuggorna.



Gatway of india lite på håll(O:

 


Erik shoppar kul puffig majs med smak.

 




Presentation


Happy, happy snowman(O:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards